Alla inlägg den 23 december 2010

Av Angelika - 23 december 2010 23:00

Jag är imponerad. Trodde jag skulle ha massa "hatiska" kommentarer från alla smala/gravida kvinnor här runt om i sverige, men inte en enda.. Men när det är Jul så ska man ju vara snäll ;)


Tänkte bara kika in och önska er Alla en riktigt God Jul!

 

  

Av Angelika - 23 december 2010 11:31

Man känner nästan av litegrann att det är Julafton i morgon. Magen är små sugen på prinskorv och man längtar tills man får sätta in paketen i smyg under granen ikväll!  :)


Gick bra hos Bm igår. Den ligger med huvudet nedåt exakt som den legat under nästan hela graviditeten.. Så det var skönt.. Dock är den inte fixerad, men det är ingenting jag oroar mig för. Fixeringen kan ju ske vid vattenavgången, eller så kanske den inte alls fixerar sig. Det är ingenting man ska fixera sig vid, höhö*

 

Och jag hade stormat upp i vikt som jag befarade. Eller jag kan ju inte göra annat än gå upp i vikt när jag inte rör mig nånting. Gör ju ont att ens ta mig upp från sängen, så här är det inte många moves om dagen.. Men det gör ingenting. Detta är sista barnet, så efter det här kan jag träna och sakta men säkert ändra form till det normala utan att tänka "hmm, jag ska ju snart bli gravid igen. Stor ide att träna" Ska blii såå skönt att slippa tänka så.. Bästa är att göra bort barna födandet innan man börjar tränar ;) och Ja det finns dom som håller sig SMALA under graviditeten, men hur friskt är det egentligen? Pratade med min bm om det att det inte är normalt, man ska gå upp.. Jag tvingade ju mig själv att äta fast jag spydde och mådde skit i 3 månader, men för bebis skulle måste man äta.. Förstår inte hur man kan skippa att äta när man är gravid. viktigt med mat o näring.. och då pratar jag inte sallad o frukt :) Haha, nog predikat om det! Barn och mamma mår iaf bra :) Sen att jag är sjukt svullen är ju en annan femma, det gör ju sitt det också. Hon skrev att hon ser att jag är svullen helt klart och tydligt! Så det känns ju skönt att det är massa vätska och inte bara fett :P

Robert tycker då att jag är vacker, och det är viktigast!..       


Har just bakat philadelphia-bulla med saffran. Såå gott... och enkelt! =)

     Fick receptet av mamma.. Var förövrigt hos henne jag smakade dom, och shit så goda dom var!!


Mamma kommer hit om ca 2 timma.. Då ska vi åka och handla julmat till i morgon och lite annat inför ikväll... Blir uppesittar kväll för oss, mys mys! Så jag hoppas man vinner en slant ;)

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards