Alla inlägg den 12 december 2010

Av Angelika - 12 december 2010 18:22

      Före vs efter i sovrum.. (tapetsering)

    


    


    


    


Så blev det :)

Och Nej inga gardiner är uppstoppade ännu. Haha ;)

Men vi har som sagt prioriterat att få klart så många rum som möjligt när det gäller tapetsering innan bebis anländer.


Vince rum.

    


      

  

    


    

(stickers som vi satt på olika ställen i rummen)


Då har jag visat dom rummen också.. snäll som jag är ;-)

Man ska väl egentligen städa till när man ska fota. Men what the fuck, spela roll! Är ju tapeterna/golven ni ska se på! hehe

Av Angelika - 12 december 2010 17:45

Vecka 37

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.

 

26 dagar kvar till beräknad förlossning!!! Wiiiiiiiiie

Av Angelika - 12 december 2010 14:59

Är några dagar sedan jag bloggade. Har kännt mig grå och tråkig för att beskriva så ni förstår.. Mått illa, kännt mig yr och allmänt ur form. Men har trottsat det mesta och ändå fortsatt kämpa på i vanlig ordning..


Vi har fått bättre ordning i det "nya" rummet. känns som att pusselbitarna för hur vi ska ha det faller på plats sakta men säkert, men ännu är det inte färdigt.. Men fint och mysigt blir det :)


Igår hann vi inte med så mycket.. Vi var på kalas i sunderbyn, lille Neo fyllde 2 år.. Många som fyller år nu! Så var där i någon timma och sen hem, och då hade kl redan hunnit bli efter kl 17.. Så vi körde igång med middagen. In med pommes i ugnen och stekte kebab kött, barnen fick varmkorv ist för kebab och vi alla åt och njöt av smaskigheterna i fulla drag! haha..


    

Efter en härlig måltid så var bolibompa redan igång, så barnen bänkade sig i soffan. och jag servade dom med varsin tom o jerry påse, Skumtomtar i en skål och ostbågar i en skål! sen sa jag ÄT tills ni spyr ;-P

Kan säga att vince sa efter inte så lång tid att, jag orkar inte äta nå mer godis! hahaha lät lite sött. stackarn! :P Nåja vi mös på tills efter kl 20, då var det tack och godnatt för dom små, dom var helt slut efter en dag med full aktivitet!


Nu ska inte jag skriva nå mer.. Mamma är här och nu ska vi beställa mat.. Thai mat för mig och pizza för dom andra! Ska bli gött :) Men skriver kanske mer i kväll!

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards