Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Kan bli långt!

Av Angelika - 31 december 2010 09:57

Jag satt för någon dag sedan och snabb kikade på massa bloggar. Dom som faller mig i smaken är egentligen inte många.. Texter som bara går rakt ner utan bild eller som egentligen har något som helst viktigt att berätta om, dom går bort..

Men sen finns det dom som skriver om saker som jag absolut bara vill läsa mer o mer om, och så ska en blogg vara.. Intressant!

Min blogg är nog egentligen inte så intressant, för jag är en av dom som skriver rakt ner och inte om nånting viktigt alls..

Bilder brukar jag ha nästan alltid, för det piffar upp. Men sen så skriver jag oftast bara om det jag känner för, så blir aldrig nån "viktig händelse".. Well skit samma! :)



Dagarna som varit har varit blandade. Har försökt ta det lugnt så gott jag kan. Stressad över att den kanske kunde anlända redan nu i dec har nästan gjort mig spyfärdig haha.. Även om det inte är SÅ hemskt att föda i slutet av dec, men stackars stackars barn! Känner mig nöjd över att den kommer få fylla år i början på januari, helt fantastiskt! OM det nu faktiskt inte händer nånting oväntat idag, men som det känns nu så är det inte dags ännu.. Har molnande värk till o från, men är ju absolut inte den rätta sortens värk!

I tisdags så låg jag ner i soffan mest hela tiden.. Sov med alfred på dagen och hade det allmänt väldigt chill! Välbehövligt kan jag säga.

För på onsdag kände jag mig som en ny människa.. Vi chansade på att en shoppingtur skulle gå bra. Så vi klädde barnen och packade in oss i bilen och körde mot Luleå. Blev shoppande på storheden.. Tröja, munkjacka, t-shirt, byxor, sockar, kalsonger, långkalsonger till Alfred, vincent fick sig ett par nya byxor och kalsonger han shoppade vi ju ny garderob till då han skulle börja skolan, men nya kalsonger är aldrig fel :) Lilla pyret i magen fick också en ny dress, shit så söt den är. står Daddy´s littel Hero på den! Kunde inte hålla mig, fy tusan så liten och gosigt klädesplagg! :) Jag själv köpte mig två par längre tröjor/linnen, nagellack (turkost), bh, benvärmare, ny mascara och och och inge mer! :) Men så nöjd jag är, och allt på rea lyckades jag hitta.. Även om många plagg inte skilljer många kr sen tidigare, men kändes ändå bra! Sen inhandlade vi 3 dvd filmer till ungarna och ett våffeljärn! :)

Torsdag, igår med andra ord!

dagen började med en lång och härlig fukost..

Sen ut och leka i snön. Åkte bob, flak och så sparkade vi med sparken.

Jag och alfred gick in före robert och vince och satte igång att göra våfflor!

Var sjukt gott med våfflor efter att ha varit ue nån timma och härjat i snön, mums säger jag bara! Nästan så det var årets köp, haha.. Vi har tänkt köpa våffel järn såå länge men aldrig tagit oss för det! :) Love it!

Efter det så var vi små trötta hela gänget så vi slog igång bee movie, söt film det dära.. Men tror den är för äldre, lite knepigare handling och humor. Men alla satt då som fastklistrade i soffan och såg. Vincent ville vi skulle mörka ner vardagsrummet och ha mysigt, så det gjorde vi såklart! :)

 

Efter filmen begav vi oss mot Piteå för inhandling av Raketer och nyårsmat och gotta! fick oss fina raketer och en massa gott som vi ska mumsa i oss idag. Blir fläskfilé för mig o robert och prinskorv för grabbarna till middag! Och godis, chips, läsk, popcorn till efterrätt! ;O) Denna tjocka gravida kvinna längtar! hehe

 

Älsklingen och jag såg Eldsjälsgala med miljonbingo igår lväll.. Älsklingen vann 100 kr!! Wiiie :) Så nu har han lovat att bjuda mig på en ny lott ;) Sen blev det nästan natti natt för oss direkt efter, var helt slut efter en fullspäckad dag igår! Just ja, hade ju köpt ost och kex till igår kväll. Men kexen var så sjukt torra så jag fick bara ner 2st, fy så trist! :( Så det slutade med tonfiskmackor haha..


Se nu blev det ett sånt där långt och trist inlägg att läsa.. :-D

Lägger in bilder i ett inlägg efter det här, blir så långt annars!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 9 juni 2014 21:01

        Längtar du? ;)  

Presentation


En blogg som mina nära och kära får ta del av. . .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga gärna!

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Väder Rosvik

Ellenor

      Lilla Prinsessan våran   

Alfred

   Våran lilla prins..   

  

Vincent

     Mitt Bonusbarn.
Och våran största prins..   

  

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards